Przejdź do głównej zawartości

Aktualnie czytam #57


Danuta Wałęsa, Marzenia i tajemnice
Od wydawcy:

„Ktoś mógłby zapytać, czy gdybym wiedziała, jak będzie wyglądało moje życie, to czy wyjechałabym z rodzinnej miejscowości, raz jeszcze weszła do tej samej rzeki. Tak! Dlatego że nawet w snach nie mogłam wymarzyć sobie takiego życia. Ponieważ potrzebuję silnych bodźców, w pełni przeżywam emocje, a bycie z mężem, wszystko, co się działo, dawało mi to, choć zdarzały się chwile dramatyczne.

Jestem wdzięczna losowi za to, co mi dał. Jestem wdzięczna, że ja, Danuta, pochodząca ze wsi nieomal zapomnianej przez Boga i ludzi, potrafiłam iść w świat, intuicyjnie wyczuwać, jak należy postępować.

Za moje trudy, wyrzeczenia, poniżenia i upokorzenia dane mi było przeżyć piękne chwile: Sierpień, odbiór Nagrody Nobla, spotkania z Ojcem Świętym.

I rzeczywiście, gdybym mogła cofnąć czas, niczego nie chciałbym zmieniać.

Nie pomyliłam się ponad czterdzieści lat temu, gdy w 1969 roku wyszłam za mąż za mojego męża.

Niczego nie żałuję.” (FRAGMENT KSIĄŻKI)

Miała dziewiętnaście lat, gdy opuściła rodzinną miejscowość na Mazowszu i przyjechała do Gdańska.

Dwa lata później została żoną Lecha Wałęsy.

Wychowała ośmioro dzieci. W czasie gdy wielokrotnie aresztowano jej męża za działalność opozycyjną, w okresie Sierpnia ’80, po powstaniu Solidarności, w stanie wojennym, gdy Lech Wałęsa był internowany – dbała, by ocalało to, co było dla niej najważniejsze: rodzina.

W 1990 roku w Sejmie wolnej Rzeczpospolitej stała obok męża, gdy składał przysięgę prezydencką.

Nigdy nie lubiła określenia Pierwsza Dama. Unikała wywiadów i niepotrzebnego rozgłosu.

Teraz przerywa milczenie.

Danuta Wałęsa. Po raz pierwszy o sobie. Przejmująco szczerze, odważnie, miejscami brutalnie.



Opracował: Piotr Adamowicz
Wydawnictwo Literackie
Rok wydania: 2011
Liczba stron: 545

Komentarze

  1. Już od dłuższego czasu mam chęć sięgnąć po tę książkę, ciekawa jestem na ile skorygowałaby moje spojrzenia. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dość długo zabierałam się za przeczytanie tej książki. Na razie napiszę tylko tyle, że ciężko się od niej oderwać :)

      Usuń
  2. Jestem bardzo ciekawa tej szczerości. Danuta Wałęsa to postać, która wywołuje dość różne uczucia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie! I może z uwagi na te różne uczucia warto poznać jej punkt widzenia :)

      Usuń
  3. Czytałam, książka warta poznania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Hm... Biorąc pod uwagę całą otoczkę wokól jej męża fajnie byłoby spojrzeć na to okiem Danuty Wałęsy. Do poczytania zdecydowanie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej! Ciekawie jest poznać pewne wydarzenia z innej perspektywy. :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Aktualnie czytam #259

Tana French, Z dala od świateł Od wydawcy: Najnowsza powieść pierwszej damy irlandzkiego kryminału. Nominowana do Goodreads Choice Awards 2020. Mała miejscowość w małym kraju. Żaden z jej mieszkańców nie jest taki, jaki się wydaje. Trudno rozpoznać, kto jest przyjacielem, a kto wrogiem. Zwłaszcza jeśli się jest outsiderem. Cal Hooper, były detektyw policji z Chicago, osiedla się na irlandzkiej wsi. Zmęczony obracaniem się w środowisku przestępców, spodziewa się znaleźć tu spokój i poświęcić się wyłącznie remontowi domu i obcowaniu z przyrodą. Kiedy jednak miejscowy dzieciak prosi go o pomoc w odnalezieniu brata, Cal przekonuje się, że nie uda mu się uciec od tego, czym zajmował się w przeszłości ­– raz policjant, zawsze policjant. Musi sięgnąć po swoje stare metody, by przebić się przez gąszcz działań, motywów i wzajemnych relacji mieszkańców okolicy. Każdy z nich coś ukrywa, a wielu wolałoby, żeby przybysz z Ameryki zrezygnował ze swojego dochodzenia. I dają mu to odczuć w mniej lub b

Aktualnie czytam #258

Graham Masterton, Susza Od wydawcy: Przerażająca wizja świata bez wody. San Bernardino w Kalifornii dotyka susza w samym środku wyjątkowo upalnego lata. Skorumpowani politycy cynicznie wykorzystują sytuację dla własnych celów i odcinają wodę najuboższym dzielnicom, w których mieszkają podopieczni Martina Makepeace’a (byłego żołnierza marines, a obecnie pracownika opieki społecznej). W mieście wybuchają zamieszki, których policja nie jest w stanie opanować. Na dodatek córka Martina jest bardzo chora, a jego syn zostaje niesłusznie aresztowany za gwałt i zabójstwo. Martin nie ma wyboru i musi uciec się do drastycznych środków, żeby ratować swoją rodzinę. Wydawnictwo REBIS Rok wydania: 2021 Liczba stron: 352 Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu.

Zmiana adresu blogowego

Zapraszam na  https://monikaolgalifestyle.blogspot.com/ Blog o książkach, o filmach, o podróżach, o modzie... Choć nie tylko. Mam nadzieję, że mimo tej zmiany zostaniecie ze mną i będziecie mi towarzyszyć podczas naszej blogowej przygody tak samo, jak do tej pory :)