Przejdź do głównej zawartości

kiedy należy wyjawić prawdę...

Harlan Coben, O krok za daleko 

„Tyle o sobie wiemy, ile nas sprawdzono…” Te słowa Wisławy Szymborskiej idealnie pasują do bohaterów tego thrillera. Nie wiedzą do czego są zdolni. By ratować ukochaną osobę. By uciec od tego, co niszczy. By po raz kolejny poczuć ulgę. 

Simon Green. Ojciec. Gdy widział jak jego córka stacza się na dno bezustannie zadawał sobie pytanie gdzie popełnił błąd? Zapewnił swoim dzieciom wszystko. Życie na odpowiednim poziomie. Bezpieczny dom. Czy był zbyt pobłażliwy? Czy był za mało opiekuńczy? Czy za bardzo ufał swoim dzieciom? To tylko niektóre pytania, na które nie potrafił odpowiedzieć. Teraz nie to było istotne. Teraz trzeba było pomóc Paige. Trzeba było ją odnaleźć i zaopiekować się nią. Nawet wbrew jej woli. 

Jak to zrobić? Na wsparcie żony nie miał co liczyć. Ingrid po ostatnim incydencie okazała się bezwzględna. Czy naprawdę uważała, że skoro nie mogą wpłynąć na własną córkę należy pozwolić, aby upadała jeszcze niżej i niżej? Gdzie jest granica? 

I dlaczego w tej rodzinie wszyscy mają tajemnice? 

„O krok za daleko” to wciągający thriller. Choć nie jest napisany w zbyt wyszukany sposób swoje zadanie spełnia doskonale. Intryguje, wciąga, skłania do refleksji. Jest też element zaskoczenia. Są wreszcie ciekawe wątki. Uzależnienie od narkotyków, trudne relacje rodzinne czy też odwrotnie (pozornie idealna rodzina), sekta, nielegalne adopcje, zaginięcia, genetyka, morderstwa… To tylko kilka motywów, z których autor utkał całą powieść. Każdy okazał się istotny. Każdy idealnie dopełniał całości. 

Dla mnie najważniejsza była inna kwestia. Bo ciągle nie dawała mi spokoju jedna rzecz. Zaufanie. Zaufanie w związku. Oczywiście rozumiem, że gdy dwoje dorosłych ludzi postanawia w pewnym momencie połączyć swoje ścieżki to trzeba liczyć się z tym, że każde z nich ma za sobą swoją historię. Swoje doświadczenia. Swoje wzloty i upadki. Swoje sukcesy. Swoje błędy. I pojawia się pytanie: ile prawdy o swojej przeszłości powinno się powiedzieć tej osobie, z którą chce się budować wspólną przyszłość? A może inaczej: kiedy należy wyjawić prawdę… Nawet tę niewygodną. Szczególnie w takiej sytuacji, w jakiej znaleźli się bohaterowie niniejszej książki. 

I kompletnie odwrotna sytuacja. Czy są takie okoliczności, które należy przemilczeć. Szczególnie wtedy, gdy wszystko zaczyna iść ku lepszemu, a prawda mogłaby zrujnować tak długo wyczekiwany spokój i balans. I kto daje nam prawo decydować o tym, co można przemilczeć, a kiedy należy być szczerym do końca… 

Wiem, że wydaje się to wszystko zagmatwane, ale zrozumiecie o czym mówię, gdy sięgniecie po tę książkę. To było moje pierwsze spotkanie z tym autorem i zaliczam je do udanych. 

Za możliwość przeczytania książki dziękuje Wydawnictwu.


Komentarze

  1. Uwielbiam Cobena. Czytałam już tę książkę i uważam, że jest naprawdę świetna. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Coben to pewniak, aczkolwiek jego powiesci zlewaja mi sie w jedno. Bez zerkniecia na liste nie jestem w stanie powiedzieć ci czytałam, a co nie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie muszę robić sobie nieco dłuższe przerwy w czytaniu jego książek :)

      Usuń
  3. Bardzo lubię książki Cobena. Tej jeszcze nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś czytałam dużo jego książek. Po czasie zauważyłam, że są pisane na modłę jednego schematu. Dlatego nie śpieszy mi się z przeczytaniem tej książki pomimo pozytywnych recenzji.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Harlana Cobena, chociaż przyznaję, że nigdy nie wyszłam poza serię z Myronem Bolitarem. Może pora wreszcie to zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. BArdzo lubię autora, a juz po samej treści widzę,że pozycja zdecydowanie dla mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeczytałam kilka książek autora, ale chcę do nich wrócić, bo już niewiele z nich pamiętam. Tę również mam w planach. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. dawno nie czytałam nic Cobena, ale myślę, że ta książka mogłaby mnie zaciekawić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim przypadku to było pierwsze spotkanie czytelnicze z tym autorem :)

      Usuń
  9. Ja czytam książki Cobena zawsze jednym tchem...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Aktualnie czytam #259

Tana French, Z dala od świateł Od wydawcy: Najnowsza powieść pierwszej damy irlandzkiego kryminału. Nominowana do Goodreads Choice Awards 2020. Mała miejscowość w małym kraju. Żaden z jej mieszkańców nie jest taki, jaki się wydaje. Trudno rozpoznać, kto jest przyjacielem, a kto wrogiem. Zwłaszcza jeśli się jest outsiderem. Cal Hooper, były detektyw policji z Chicago, osiedla się na irlandzkiej wsi. Zmęczony obracaniem się w środowisku przestępców, spodziewa się znaleźć tu spokój i poświęcić się wyłącznie remontowi domu i obcowaniu z przyrodą. Kiedy jednak miejscowy dzieciak prosi go o pomoc w odnalezieniu brata, Cal przekonuje się, że nie uda mu się uciec od tego, czym zajmował się w przeszłości ­– raz policjant, zawsze policjant. Musi sięgnąć po swoje stare metody, by przebić się przez gąszcz działań, motywów i wzajemnych relacji mieszkańców okolicy. Każdy z nich coś ukrywa, a wielu wolałoby, żeby przybysz z Ameryki zrezygnował ze swojego dochodzenia. I dają mu to odczuć w mniej lub b

Aktualnie czytam #258

Graham Masterton, Susza Od wydawcy: Przerażająca wizja świata bez wody. San Bernardino w Kalifornii dotyka susza w samym środku wyjątkowo upalnego lata. Skorumpowani politycy cynicznie wykorzystują sytuację dla własnych celów i odcinają wodę najuboższym dzielnicom, w których mieszkają podopieczni Martina Makepeace’a (byłego żołnierza marines, a obecnie pracownika opieki społecznej). W mieście wybuchają zamieszki, których policja nie jest w stanie opanować. Na dodatek córka Martina jest bardzo chora, a jego syn zostaje niesłusznie aresztowany za gwałt i zabójstwo. Martin nie ma wyboru i musi uciec się do drastycznych środków, żeby ratować swoją rodzinę. Wydawnictwo REBIS Rok wydania: 2021 Liczba stron: 352 Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu.

Zmiana adresu blogowego

Zapraszam na  https://monikaolgalifestyle.blogspot.com/ Blog o książkach, o filmach, o podróżach, o modzie... Choć nie tylko. Mam nadzieję, że mimo tej zmiany zostaniecie ze mną i będziecie mi towarzyszyć podczas naszej blogowej przygody tak samo, jak do tej pory :)